Activitate de weekend: Webstock 2017

Activitate de weekend: Webstock 2017

Nu a fost chiar weekend, era doar ultima zi de vineri care încheia luna septembrie. Merg la Webstock din 2013 și asta a fost pentru mine a cincea ediție. Am bifat 5 ediții din 9! Wow, mi se pare foarte mult și nu știu când a trecut timpul ăsta. Dacă nu aș fi fost încă în liceu când a început event-ul, atunci le-aș fi bifat pe toate.

Chiar dacă nu sunt eu veteran, pot să emit umila părere că în primul an, cât și în ultimul a existat o constanță: mulți oameni noi. Da, bineînțeles, unii se și întorc, asta e clar, dar majoritatea fețelor sunt noi. Lucru deloc rău pentru un concept de eveniment care la anul sărbătorește un deceniu. 

Eu mi-am schimbat poziționarea pe blog, nu mai vorbesc despre chestiuni generale, mă axez pe food și pe travel, dar asta nu înseamnă că nu am chestii de învățat de la o astfel de conferință, mai ales că le pot aplica la job. Ce panel mi-a plăcut în mod deosebit a fost cel de Instagram, unde au vorbit Robert Katai, Mihai Baloianu și Alex Damian. Pe lângă the usual talk despre creativitate și ce tip de content să ai, ce mi-a plăcut super mult este că au oferit și detalii despre tehnicile de realizare a conținutului.

Idei din prezentările lor cu care am rezonat:

  • Best brands on Instagram dont act like brands” – din prezentarea lui Robert Katai – super puține branduri chiar fac asta cu content-ul lor de Insta – mai ales că necesită o muncă mult mai complexă decât contentul de Facebook (zic eu) – strategic vorbind, cât și ca execuție.
  • Nu orice conținut trebuie să ajungă pe Instagram – aici Alex Damian zicea că ”moare” când pe la evenimente i se mai spune să posteze poze pe Instagram și astfel să-și dea conținutul existent peste cap.  Trebuie să  existe o coerență în stil, tehnică de fotografiere etc. Nu că sunt eu fotograf, dar și mie îmi displace discontinuitatea asta la nivel de conținut, așa că mă feresc să postez orice lucru care nu e în tandem  cu restul, ratând astfel toate acele concursuri ”postează cu hashtag-ul X și câștigi Y”. Nu e rău nici așa pentru alții, dar nu e ceva care să-mi placă mie.
  • Insta story-urile sunt faine, dar cred că mulți dăm ”tap, tap, tap” la majoritatea  poveștilor. Ce mă face pe mine să urmăresc toaaate story-urile puse de cineva este dacă într-adevăr este un story și nu o colecție random de poze. Plus, la fel cum le prezenta și Robert Katai, dacă sunt și personalizate cât mai creativ cu emoji, culori etc, cu atât mi se par mai eye catchy.

Alex Damian chiar a făcut și o demonstrație live de editare de poză, mi s-a părut fain, probabil că instagrammerii se confruntă mereu cu întrebarea ”dar tu cum îți editezi pozele?”.  Ne-au oferit și câteva tool-uri și aplicații de editat utile, le listez mai jos:

  • displaypurposes.com – un site care îți generează hashtag-uri relevante pentru postarea ta
  • aplicații de editat: VSCO, Retouch, LD – search for them on app store sau google store.

Bine, eu nu am mai postat din august pe Instagram. Nu dați cu pietre, dar sunt atât de selectivă cu ce postez încât zici că-mi trimit portofoliul la National Geographic. În schimb, am multe story-uri, deci dați un follow la Simona Mocanu. 😀

Ca de obicei, evenimentul a fost impecabil organizat de echipa Evensys, lucru pentru care îi felicit. D-abia aștept evenimentul de anul următor!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *