Bilet de avion printat sau pe telefon?

Bilet de avion printat sau pe telefon?

Când am început să zbor cu avionul nu concepeam nimic altceva decât să printez biletele de avion și să am grijă de ele ca de propriul suflet. Acum cam toate companiile aeriene oferă opțiunea de a scana biletul direct din app sau printscreenul cu codul. Inclusiv cele low cost, cum ar fi Wizz Air și copilul oropsit, Ryanair.

Însă mai există o companie care vrea print pentru că de ce să nu tăiem mai mulți copaci?… Blue Air. Deși mereu îmi printam biletul (just in case), pentru plecarea din Copenhaga m-am confruntat cu următoarea situație.

Am printat cele 3 bilete de avion, iar pe aceeași foaie, sus și jos, erau trecute niște date, de dus și întors (teoretic). Eram extraordinar de obosită când am făcut printul, deci am scanat rapid foaia cu privirea și am zis că este ok. La 4 dimineața, înainte să-mi vină uberul, am mai verificat încă o dată (cum fac mereu) că am tot ce îmi trebuie la mine: buletin, bani, bilete. Cei 3 B. Dar ce să vezi? Printasem biletele de avion doar pentru întors, nu și dus. Deși văzusem că am date și sus și jos, de fapt, era aceeași rută printată de 2 ori. Panică.

Am luat uberul și pe drum am analizat ce opțiuni aveam:

– să arăt doar mailul cu biletul. Suna bine, dar apoi am citit pe internet că ei nu au un scaner care sa identifice codul de bare de pe un ecran. D-asta pe site-ul Blue Air scrie că după ce faci check-in-ul următorul pas este să printezi biletul. Atât. Nu zice „printează sau vino cu telefonul”. Câteva căutări pe forumuri mi-au confirmat faptul că am nevoie de print.

-să merg rapid la un centru de print. Ok, era 4 dimineața, dar trebuia să fie ceva deschis. Da, la Grozăvești, e un centru care funcționează non-stop. Eu și studenții fără somn ce am fi printat la ora aia. Însă eram deja la Băneasa, prea târziu să mai fac cale întoarsă.

-să printez în aeroport. Poate e vreun centru dedicat care există în aeroport tocmai pentru situații d-astea…Nope, nu e.

În final, am zis că singurii care mă pot ajuta sunt chiar cei de la Blue Air. Așa că am mers la biroul lor de check-in, le-am zis foarte clar că am check-in-ul făcut, dar că biletul meu este pe mail. Mi-au cerut buletinul și apoi au printat ei biletul. Thank God!

Dacă o să treceți vreodată prin situația mea, să mergeți la biroul de check-in al companiei aeriene. Oricum, cel mai simplu este să îl ai pe telefon și mai salvezi un copac.

Pe de altă parte, daca îți crapă telefonul sau îl pierzi sau mai știu eu ce ghinion tehnologic, tot foaia rămâne baza. Dar măcar o luați de la check-in.

5 Replies to “Bilet de avion printat sau pe telefon?”

  1. Da,nu inteleg de ce aeroporturile nu pot pune un copiator sa poata printa oamenii acolo.Nu toti au acasa modalitate de a printa.Dar ce ne facem intr-un aeroport mic unde Blue Air nu are birou si noi am facut check in online deja fara a avea biletul printat?

    1. Chiar daca Blue Air nu are birou in aeroport, poti lista biletul la „ghiseul” de check-in.
      e bine să fie cunoscută ce politică are compania aeriană cu privire la check-in, sunt unele companii care îți cer bani dacă faci procedura de check-in în aeroport.
      De aici e important să se înțeleagă că una e procedura de check-in și alta e tipărirea biletului.

  2. Biletul de tren Cluj – Viena cum se cumpara oare? Ca la ghiseu e cu sute de lei mai scump decat pe internet. Si bateria la telefon sigur mi se descarca pana la Viena. In loc sa simplifice lucrurile, le complica din ce in ce mai tare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *